Follow:

Zelf gezonde ijsjes maken

Zelf ijsjes makenIjsjestijd komt er weer aan, en wat is er nou lekkerder dan zelfgemaakte ijsjes? Drink de volgende keer die smoothie dus niet direct op als het zonnetje schijnt, maar zet het mengsel eerst in een vormpje eventjes in de vriezer. Zo’n vorm kost vrijwel niets bij de Xenos of de Action bijvoorbeeld en zo maak je gemakkelijk zelf je favoriete ijsjes! 

De variaties voor lekkere ijsjes zijn eindeloos en je kunt het zo gezond maken als je wilt. Allerlei soorten fruit, cacao of kaneel doen het altijd goed en je kunt ook superfoods gebruiken voor het creëren van je eigen lievelingsijsje! Om waterijsjes te maken laat je melk of yoghurt achterwege of vervangt het door water. Het recept dat ik gebruikt heb vind je hieronder. En dat zonder suiker (behalve fruitsuiker) en zonder koemelk!

Benodigheden (voor 4 kleine ijsjes)
1 banaan
Handje aardbeien
Twee eetlepels kokosrasp
Eetlepel kokosolie
Scheut rijstmelk (of amandelmelk bijvoorbeeld)

Ik heb alles in de blender gemixt behalve de aardbeien, die heb ik in stukjes gesneden en later toegevoegd. Even een paar uur in de vriezer opstijven en je kunt instant genieten van je eigen gezonde ijsje!

 

Previous Post Next Post

You may also like

No Comments

Leave a Reply

Share your latest post